Kaip kalbėti su potencialiu klientu ar komandos nariu?
- Gediminas Grinevičius

- 10-13
- 12 min. skaitymo
Kaip Kalbėti su Potencialiu Klientu ar Komandos Nariu: 12 Patarimų
Šiandien pasidalinsiu su jumis konkrečiais patarimais, kaip efektyviai bendrauti su potencialiais klientais ir komandos nariais.
Labai dažnai gaunu klausimus: ką sakyti klientui, ką sakyti komandos nariui, kaip užkalbinti žmogų, ko nesakyti. Bendravimo įgūdžiai yra labai plati tema – apie tai parašyta daugybė knygų, sukurta daugybė kursų. Aišku, visko per vieną straipsnį nepapasakosiu, bet duosiu kelis pagrindinius patarimus, kurie, labai tikiuosi, jums bus naudingi.
1. Aktyvus Klausymas
Problema yra ta, kad daugelis žmonių, bandydami pristatyti savo produktą ar verslo galimybę, yra taip susikoncentravę į tai, ką jie nori pasakyti, kad net nebeklauso žmogaus, su kuriuo bendrauja. Tada bendravimas tampa nenuoširdus – jaučiasi, kad tas žmogus tiesiog nori man kažką parduoti.
Aš tą klaidą esu daręs daugybę kartų – žmogus dar kalba, o aš jau galvoju apie sekantį dalyką, kurį sakysiu, vietoj to, kad nusiraminčiau ir išklausyčiau.
Kaip žinoti, ar darai aktyvų klausymą? Tu turėtum kalbėti mažiau negu tavo potencialus klientas ar verslo partneris. Stengiesi leisti jiems daugiau pakalbėti.
Atviri vs Uždari Klausimai
Uždaras klausimas – kai žmogus gali atsakyti tik „taip" arba „ne". Pavyzdžiui: „Ar šiuo metu tau svarbu uždirbti papildomas pajamas?" Žmogus sako „taip", ir vėl tu turi kalbėti.
Atviras klausimas padeda žmogui išsiplėtoti, daugiau papasakoti. Pavyzdžiui: „Kodėl tau šiuo metu svarbu uždirbti papildomas pajamas?" Dabar žmogus turi pasidalinti, papasakoti. Tu gali pasakyti „aha", palinkčioti galva ir leisti tam žmogui papasakoti.
Dažnai galima užduoti tokį klausimą: „Ar gali daugiau apie tai papasakoti?" Žmogus tada pasidalina daugiau savo istorijos, daugiau būtent to, ko jam reikia.
2. Pritaikyk Žinutę Tam Žmogui
Kaip sakoma – kas tinka viskam, dažniausiai netinka niekam. Kai bendrausi su žmogumi, turi būtent pritaikyti savo žinutę tam žmogui. Skirtingiems žmonėms svarbu skirtingi dalykai, skirtingus žmones motyvuoja skirtingi dalykai.
Geriausias būdas – išsiaiškinti to žmogaus poreikius, skausmo taškus arba karštuosius mygtukus. Kas tam žmogui šiuo metu neduoda ramybės? Kas jam neleidžia užmigti vakarais? Kas jį kamuoja? Taip pat išsiaiškinti troškimus – ko tas žmogus norėtų, kokie jo tikslai?
Tu turėtum būti mažiau kaip pardavėjas, o daugiau kaip patarėjas. Pavyzdžiui: „Matau iš tavo socialinių tinklų, kad tau svarbu sveikata ir sportas. Mano produktas galėtų tau padėti turėti daugiau energijos ar pagreitinti sveikatingimo kelionę. Ar tau būtų tai aktualu?"
Rask tai, kas būtų tam žmogui aktualu.
3. Užmegzk Santykį Kuo Greičiau
Tavo tikslas yra susidraugauti su tuo žmogumi. Žmonės perka iš žmonių, kuriuos jie pažįsta, kurie jiems patinka ir kuriais jie pasitiki.
Kai bendrausi su visiškai nepažįstamais žmonėmis – galbūt per socialinius tinklus – nori su tuo žmogumi susidraugauti kuo greičiau, nes tai sukurs pasitikėjimą. Žmonės perka dažniausiai iš žmonių, kuriais jie pasitiki, arba jungiasi prie komandos žmogaus, kuriuo jie pasitiki.
Kaip Užmegzti Santykį?
Pradėk pokalbį lengva forma. Pradėk nuo kažko asmeniško:
Duok žmogui komplimentą
Rask bendrą temą, apie kurią galėtumėte pakalbėti
Užduok klausimą: „Kaip sekasi? Kaip tavo diena?"
Dėl to aš dažnai sakau – kai ieškote komandos narių, ieškokite žmonių, kurie panašūs į jus. Jeigu labai myli šunis, ieškoki žmonių šunų mylėtojų grupėse. Jeigu domiesi sportu ir sveikatingumo – ieškoki tokiose bendruomenėse. Kodėl? Tada bus lengva su jais pradėti pokalbius – jūs jau turite bendrą interesą.
Padaryk namų darbus prieš pradėdamas pokalbį – užeik į to žmogaus „Facebook" sieną, pažiūrėk, kokiais įrašais tas žmogus dalinasi, ką veikia, kas jam patinka. Neretai rasi, už ko užsikabinti ir apie ką pradėti kalbėti.
4. Kalbėk Aiškiai ir Trumpai
Kartais mes, kaip tinklo rinkodaros atstovai, turime tokią ligą, kuri anglų kalba vadinama „verbal diarrhea" – žodiškai paleisti „vidurius". Kalbame ir negalime užsičiaupti.
Kaip vienas pardavimų treneris sakė: „Mes kalbame, kalbame, kalbame ir parduodame savo produktą ar verslo galimybę. Bet problema, kad mes neužsičiaupiame – kalbame, kalbame, kalbame toliau ir nusiperkame ją atgal."
Tavo tikslas nėra priblokšti žmogaus informacijos kiekiu. Duok tik tą informaciją, kuri sudomins žmogų, žadins smalsumą, bet nepersistenkti. Koncentruokis į raktines naudas tam žmogui.
„Kas Man Iš To?" Principas
Įsivaizduok, kad žmogus klauso vieną radijo stotį: „Kas man iš to? Kas man iš to?" Bet ką sakai, įsivaizduok, kad žmogus klausia: „O kas man iš to?"
Pavyzdžiui: „Aš esu trijų vaikučių mamytė." – Kas man iš to?
Gali skamba šiaubingai, tarsi žmonės visi savanaudžiai. Na, gal sąmoningai jie nėra savanaudžiai, bet taip jau mes esame sukonstruoti – labiausiai atkreipiame dėmesį ten, kur matome naudą sau.
Kai bendrausi su potencialiu klientu ar verslo partneriu – jeigu susikoncentruosi į naudą tam žmogui, kodėl jam naudingas bus tavo produktas, kodėl jai bus naudinga verslo galimybė, kaip tai gali pakeisti jos gyvenimą – tai veiks.
Mažiau kalbėk apie save, apie tai, ko tu nori, apie kompaniją. Tai žmogui visiškai nesvarbu. Jam svarbu – kokia čia raktinė nauda, ką aš gausiu iš to?
5. Dalinkis Istorijomis ir Atsiliepimais
Kai buvai mažas ar maža, ką tau skaitydavo mama ar močiutė? Verslo naujienas? Ne – pasakas! Pasakos yra istorijos.
Mūsų smegenys labai gerai priima istorijas, nes nuo neatmenamų laikų, dar kai buvome urviniai žmonės, susirinkdavome vakare prie laužo ir senoliai dalindavosi istorijomis. Dar niekas nerašė, nebuvo knygų, kompiuterių, interneto. Viskas buvo perduodama žodžiu, istorijos formatu. Taip išmokdavome medžioti, rasti grybų, uogų. Visa informacija buvo perduodama istorijomis.
Genetiškai mes lengviausiai priimame informaciją istorijos formatu – ne faktus, ne statistiką, ne skaičius, o istorijas. Tai lengva atsiminti ir priimti.
Kokias Istorijas Dalintis?
Savo istoriją – kaip produktas tau padėjo, kaip verslo galimybė pakeitė tavo gyvenimą
Kitų žmonių istorijas – klientų atsiliepimai, komandos narių ar lyderių pasiekimai, sėkmės istorijos
Pavyzdžiui: kaip kažkas pasinaudojo verslo galimybe ir finansiškai tapo nepriklausomas, galbūt net galėjo mesti samdomą darbą. Kaip kažkas pasinaudojo produktais ir sulieknėjo, atsikratė aknės, susitvarkė plaukus ar odą.
Dalinkitės tomis istorijomis, dalinkitės atsiliepimais – tai žymiai lengviau padeda žmogui pamatyti naudą sau ir suprasti, ką tu jam siūlai.
6. Užduok Daug Klausimų
Jau šiek tiek apie tai užsiminėjau prie atvirų klausimų, bet būtent klausimai padeda bendravimui atrodyti kaip pokalbiui, o ne kaip pardavimui ar prezentacijai.
Kas iš jūsų mėgstate dalyvauti prezentacijose? Vienas žodis – dažnai žmonės sako: „Aš nenoriu jokios prezentacijos, aš nenoriu, kad man čia dabar valandą prezentuotų." Bet pokalbis – visai malonus.
Lengviausiai vesti pokalbį yra užduoti klausimus. Žmogus pakalba, atsako, tu kažką pasidalini, vėl užduodi klausimą, vėl žmogus atsako. Tokiu būdu padedi žmogui šiek tiek atsiverti.
Svarbi Tiesa
Kuo daugiau žmogus pasidalina apie save su tavimi, tuo labiau tu jam patinki.
Aš galvojau, kad turiu kuo daugiau apie save papasakoti tam žmogui, kad jam patikčiau. O pasirodo – turiu leisti jam pasidalinti kuo daugiau apie save, kad aš jam patikčiau.
Daugelis žmonių jaučiasi neišgirsti, neišklausyti, nesvarbus. Kai tu realiai susikoncentruoji į tą žmogų, skiri jam laiko, išklausai, leidi papasakoti – tu iš karto pradedi jam patikti. Tau nereikia manipuliuoti ar naudoti technikų. Tau tereikia būti geru draugu, geru klausytoju.
Kokius Klausimus Užduoti?
Kai žmogus kažką pasidalina:
„O, papasakok apie tai daugiau"
„Labai įdomu, kaip tu taip nusprendei?"
„Kaip tu sugalvojai?"
„Kaip sekėsi praeitą kartą, kai tai darei?"
Užduok klausimus apie:
Poreikius – „Ko tu norėtum iš tokio produkto?"
Tikslus – „Tu minėjai finansinę laisvę – ką tau tai reikštų? Kur save matai?"
Abejonės – „Kas tave neramina? Kas tave galbūt stabdytų? Galbūt turi kokių klausimų?"
Daugelis žmonių stengiasi kuo greičiau parduoti, kuo greičiau pasiūlyti.
Žmogus jaučiasi – čia viskas per greitai vyksta, mane bando kažko priversti.
Jeigu sulėtini procesą ir sakai: „Ar galbūt kažkas tave neramina? Gal turi klausimų, kurie kirba galvoje, bet nedrįsti užduoti? Gal šiek tiek baisu?" – žmogus gali pasakyti: „Žinai, iš tikrųjų vienas dalykas mane neramina..." Ir tada gali atsakyti į tuos nerimavimus, į tuos prieštaravimus.
7. Koncentruokis į Naudas, Ne į Savybes
Aš visą laiką duodu pavyzdį su knyga. Sakau – kalbėk apie tai, ką tai daro, o ne tik tai, kas tai yra.
Įsivaizduokit, aš paimu knygą ir sakau: „Ar norėtum pirkti mano knygą? Ši knyga pagaminta iš popieriaus, o popierius pagamintas iš medžio. Čia yra viršelis, įrišimas, lapai, sakiniai, žodžiai ir raidės. Kas nori pirkti šią knygą?"
Kodėl ne? Aš išvardinau visus ingredientus, iš kurių susideda knyga. Nelabai kas nori pirkti.
O jeigu pasakyčiau: „Vau, ši knyga pakeitė mano gyvenimą! Perskaitęs šią knygą, tapau labiau savimi užtikrintas versle. Panaudojęs patirtis šioje knygoje, pradėjau daugiau uždirbti pinigų ir pradėjau statyti didesnę komandą bei išplėsti savo klientų bazę. Kas dabar norėtumėte šios knygos?"
Pirmu atveju pasidalinau, kas tai yra – ingredientus. Antru atveju pasidalinau, ką ji daro, kaip man padėjo.
Tas pats kai kalbame apie produktą ar verslo galimybę – turėtume ne tik vardinti ingredientus, o dalintis, ką tai duoda, kokią naudą?
Niekam neįdomu, kad ten yra vitaminas A, B ar C. Žmogui įdomu – ką tai man duos, kaip tai pagerins mano gyvenimą, kokias problemas tai išspręs?
Koncentruokis būtent, kaip tai išspręs problemą arba išpildys poreikį, kurį žmogus turi.
8. Būk Nuoširdus ir Sąžiningas
Visą laiką esu už tai, kad statyti verslą draugiškai, etiškai, sąžiningai, profesionaliai. Neturėtume meluoti, neturėtume žadėti to, ko negalime įvykdyti.
Dažna pardavėjų liga – prižadės bet ką, kad tik parduotų, o paskui su tų pažadų įvykdymu gaunasi problemiška. Kas atsitinka? Klientas ar komandos narys lieka nusivilęs, nes jiems buvo prižadėti nerealistiški dalykai.
Tas autentiškumas ir nuoširdumas yra raktas. Kaip sakoma – autentiškumo vibracija yra 400 kartų aukštesnė nei meilės. Būti savimi, būti nuoširdžiam ir sąžiningam yra retinybė, nes daugelis žmonių apsimetinėja kažkuo, bando pasirodyti.
Kai tu būtent esi savimi ir nuoširdžiai, sąžiningai dalinies – tai tik didina patikimumą tavimi, o ne mažina.
Nebijok Pasakyti Tiesos
Jeigu yra kažkoks trūkumas ar minusas – pasidalink tuo, nebijok. Kartais žmonės galvoja: „Nenoriu to sakyti, nes apsigalvos žmogus, nuspręs nepirkti."
Bet kaip tik kai pasidalini tiesa, kaip yra – žmogus tik dar labiau tavimi pasitiki, nori su tavim reikalų turėti, nes mato, kad nebandai apgaudinėti.
Verslo galimybė: Taip, galimybė yra didžiulė ir gali sukurti neribotas pajamas, bet užtrunka laiko. Reikia įdėti nemažai darbo, kol sukursi rezultatą. Sulauksi kritikos, daugybę kartų išgirsi „ne", daugelis nepirks, daugelis nesijungs. Bet dėl to galimybė tokia didelė – dėl to gali uždirbti tiek daug.
Produktas: Vartojant šį produktą numečiau 20 kg per 6 mėnesius, bet reikės modifikuoti, ką valgai, reikės daugiau fizinio aktyvumo ir būtinai negerti alkoholio. Yra pliusų ir minusų. Produktas gali padėti, bet neįsivaizduok, kad valgysi „McDonald's", išgersi dvi kapsules ir būsi lieknas.
Sakai, kaip yra, ir žmonės dar labiau tavimi pasitikės.
9. Palaikyk Ryšį Nuolatos
Vienas svarbiausių dalykų, kuriuos turi suprasti apie ryšio palaikymą – kai tu susisiekti su žmogumi dar kartą ir dar kartą, tai parodo, kad tau iš tikrųjų rūpi tas žmogus. Parodo, kad tau rūpi padėti išspręsti problemą ar uždirbti pajamas, o ne tiesiog padaryti pardavimą.
Kai nuoširdžiai su žmogumi vis palaikai ryšį, vis susisiekti – aš darydavau klaidą, kad galvojau: „Viskas, nusiunčiau informaciją, dabar reikia laukti, kol jie man parašys."
Bet jie turi užimtus gyvenimus, jiems yra 15 kitų prioritetų ir dažnai apie tave pamirš.
Tu esi profesionalas – tu užsirašai to žmogaus vardą, kad šitam žmogui nusiuntei informaciją. Tai tu turi susisiekti su žmogumi, palaikyti ryšį, ir nuoširdžiai tai daryti.
„Labas, kaip laikaisi? Praėjo kelios dienos nuo to, kai atsiuntėi tau informaciją. Noriu paklausti – ar peržiūrėjai? Galbūt turi klausimų? Galbūt galiu kažką atsakyti, kad galėtum priimti sprendimą?"
Tokiu būdu parodai, kad stengiesi dėl to žmogaus, kad nepamiršai jo, kad nori padėti.
10. Sukurk Skubumą, Bet Neprivartauk
Norime paskatinti žmogų priimti sprendimą – ar pirkti, ar jungtis į komandą. Bet nenorime būti tie žmonės, kurie per prievartą kiša, kurie įkyrūs.
Tavo tikslas – padėti tam žmogui pamatyti galimybę ir padėti priimti sprendimą. Kai esi versle, pardavimuose, komandos statyme – tu esi profesionalus sprendimų rinkėjas. Tavo darbas – rinkti sprendimus, gauti sprendimus. Galbūt sprendimas bus „taip", galbūt „ne", bet tavo darbas – gauti sprendimą iš kiekvieno žmogaus.
Kaip Sukurti Skubumą?
Pasinaudok akcijomis:
„Jeigu priimsi sprendimą užsiregistruoti šiandien, gali pasinaudoti tokia akcija"
„Jeigu priimsi sprendimą prisijungti šią savaitę, dar gausi tokį bonusą"
Tu turi padėti tam žmogui priimti sprendimą, nes daugelis žmonių linkę atidėlioti: „Gal rytoj, gal nuo kitos savaitės, gal kitą mėnesį..."
Lygiai taip pat tavo potencialūs klientai ir verslo partneriai natūraliai norės atidėlioti sprendimą. Tavo tikslas – padėti priimti sprendimą dabar, nes už metų tas žmogus džiaugsis, kad priėmė sprendimą dabar.
Praktiški Klausimai
Pavyzdys: žmogus nori sulieknėti.
„Kiek norėtum numesti kilogramų?" – „Aš norėčiau numesti 10 kg"
„Kaip greitai tu norėtum numesti tuos 10 kg?" – „Iki to ir to mėnesio"
„Kodėl tau svarbu? Koks bus jausmas, kai tai padarysi?" – „Va, taip jausiuosi, ir taip šaunu!"
„Tai jeigu nori taip greitai numesti, geriausia pradėti dabar, ne už savaitės, ne už mėnesio. Pradėkim dabar – sutiksiu visą informaciją, parodysiu, kaip naudoti."
Kuo ilgiau atidėlioja žmogus, tuo mažesnis šansas, kad pasieks tikslą iki norimos datos.
11. Naudok Pozityvią Kalbą
Apskritai turėtum visą laiką būti pozityvus žmogus. Kai bendrausi su potencialiu klientu ar verslo partneriu, turėtum spinduliuoti pozityvumą, nes yra tiek daug negatyvo šiame pasaulyje – nereikia dar vieno negatyvaus žmogaus.
Būk tuo pozityviu žmogumi. Kai esi pozityvus, kai motyvuoji, padrasini žmogų – tai dažnai pritraukia žmogų, vietoj to, kad jį demotyvuotum ar atbaidytum.
Visi nori leisti laiką su žmonėmis, kurie yra pozityvūs. Visi nori leisti laiką su žmonėmis, kurie pakrauna energiją, o ne išsunkia energiją.
Kaip Būti Pozityviam?
Padrasink žmogų:
„Aš matau tavo potencialą"
„Aš manau, kad galėtum būti geras lyderis"
„Aš matau, kad tau pavyks tai padaryti"
„Aš matau, kad sugebėsi"
Kartais tam žmogui tik reikia šiek tiek padrasinimo, kažkokio pozityvumo, nes visi kiti jį „glušina", stumia žemyn, kritikuoja.
Kai tu esi tas pozityvumo balsas – žmogus tampa padrasintas: „OK, gal tikrai man pavyks, gal aš tikrai sugebėsiu." Pas visus tos abejonės galvoje yra, visi save dažnai stabdo.
12. Duok Vertės Iš Karto
Kaip vienas mano mentorių visą laiką sako: „Kaip žinoti, ar tavo profilis ar naujienlaiškis yra vertingas? Jeigu sekčiau tave – ar gaučiau vertės iš tavęs net jeigu iš tavęs nepirkčiau?"
Jeigu atsakymas: „Nelabai, jeigu nepirkai – tau nebus naudos mane sekti" – tai reiškia, kad neduodi pakankamai vertės.
Kai kalbame apie asmeninius pokalbius su potencialiu klientu ar verslo partneriu, retas tai supranta. Daugelis turi trumpalaikį požiūrį, o ne ilgalaikį. Jie žaidžia trumpą žaidimą: „Man reikia konkrečiai kažką parduoti ir gauti komisinius." Užuot žaidę ilgalaikį žaidimą: „Aš sukursiu tokius santykius, kad žmogus vėl ir vėl ateis pas mane."
Pavyzdys iš Praktikos
Neseniai girdėjau istoriją apie vieną geriausių automobilių pardavėjų JAV. Jo požiūris buvo toks: kai žmogus įeina į saloną, nebūtinai jam parduoti šiandien, bet užtikrinti, kad kai bus pasiruošęs pirkti – ateis pas jį.
Kartais pasakyti, kas gerai ir kas negerai su ta mašina. Kartais pasakyti: „Žinai, tau neapsimoka šitą pirkti, tau geriau būtų štai ką pirkti" – užuot nulupęs kuo didesnę sumą pinigų.
Taikyk Šį Principą
Įsivaizduok, jeigu turėtum požiūrį su kiekvienu potencialiu klientu ar komandos nariu duoti vertę bet kokiu atveju:
Jeigu perka – super, duodi dar daugiau vertės
Bet net jeigu neperka – vis tiek duodi kažkokios vertės
Pavyzdys: prekiauju sveikatingimo produktais, susiskambinu su potencialiu klientu, paaiškinu apie produktą. Žmogus nusprendžia dabar iš karto nepirkti.
„Super, viskas tvarka! Kai nuspręsi, būsiu čia, tikrai apie tave pasirūpinsiu. Bet vien tik dėl to, kad susidomėjai – prašau, nemokamą elektroninę knygą su patarimais. Arba 25 greitus receptus. Arba video mokymą su vertingais patarimais apie lieknėjimą. Kas bet kokiu atveju padės, ar pirksi produktą, ar ne."
„Ką?! Aš jiems duosiu vertę, ir jie vis tiek iš manęs nieko nepirko. Tu ką, Gediminai, iš proto įkrautai?"
Ne. Dėl to, kad žaidžiu ilgalaikį žaidimą. Nesvarbu, ar pirksi šiandien, ar prisijungsi šiandien – aš žaisiu šį žaidimą taip ilgai, kad anksčiau ar vėliau vis tiek būsi mano klientas. Anksčiau ar vėliau galbūt turėsime kažkokį bendradarbiavimą, vienas kitam padėsime.
Aš turiu ilgalaikę viziją. Man nereikia šią sekundę nulupti pinigų. Aš žinau, kad bet kokiu atveju tai ateis. Aš esu davimo ir gavimo sraute. Aš duodu, nesitikėdamas nieko gauti atgal, nes žinau, kad Dievas man visuomet atlygina.
Kas Atsitinka?
Kai duodi vertę iš anksto žmogui:
Tas žmogus dar labiau tavimi pasitiki
Tas žmogus sako: „Čia kažkas unikalaus, čia kažkas naujo"
BONUS: Būk Tikru Žmogumi
Pasilinksminki ir mėgaukis šiuo procesu. Nepaversk bendravimo į darbą, katorgą, prievolę. Tada nei tau bus malonu, nei tiems žmonėms bus malonu su tavim bendrauti.
Pasilinksminki, atsipalaiduok, nusišypsok, pasijuok. Jeigu natūraliai esi žmogus su humoro jausmu – pasinaudok tuo, bendrauk su humoru. Prajuokink žmogų, pasidalink juokeliu.
Būk savimi. Leisk savo asmenybei suspindėti. Tau nereikia būti kaip robotui ir viską daryti pagal scenarijų.
Paprastas Patarimas
Pamiršk sekundę, kad bandai parduoti produktą ar statyti komandą. Įsivaizduok, kad tiesiog ieškai draugų – nori susidraugauti su žmonėmis.
Kaip bendrautum su žmogumi, jeigu norėtum su juo susidraugauti? Taip ir bendrauk. Leisk santykiui užsimegzti, leisk susidraugauti.
Didžiausi lyderiai tavo versle bus tavo geriausi draugai – žmonės, su kuriais gali „eiti į karą", ne prieš juos, o kartu su jais, nes jie tavo užnugarį turi. Tu gali jais pasitikėti. Tai stipriausi komandos nariai, su kuriais turi tikrus santykius, o ne tiesiog skaičiukai tavo struktūroje.
PAPILDOMAS PATARIMAS: Eik į Gyvą Pokalbį
Stenkis išeiti į gyvą pokalbį su žmogumi. Geriausiai – susitikti gyvai: prie kavos puodelio kavinėje, pas tave namuose, pas tą žmogų namuose, parke – kur nori.
Jeigu neišeina gyvai susitikti (galbūt žmogus toli gyvena) – susiskambinkit video skambučiu per „Facebook Messenger", „Skype", „WhatsApp" ar kur kitur. Akis į akį pabendraukit – kai matai žmogaus veidą ir jis mato tave.
Tik pačiu blogiausiu atveju susirašykit tekstinėmis žinutėmis, nes žymiai sunkiau perduoti emociją, žymiai sunkiau susidraugauti tekstinėmis žinutėmis negu pabendravus akis į akį gyvai.
Apibendrinimas
Pritaikyk bent jau kelis iš šių patarimų, kai kitą kartą bendrausi su potencialiu klientu ar komandos nariu:
Aktyviai klausyk – leisk žmogui daugiau kalbėti
Pritaikyk žinutę – išsiaiškink poreikius ir skausmo taškus
Užmegzk santykį kuo greičiau – susidraugauk
Kalbėk aiškiai ir trumpai – koncentruokis į naudą
Dalinkis istorijomis – jos veikia geriau nei skaičiai
Užduok daug klausimų – padėk žmogui atsiverti
Koncentruokis į naudas, ne savybes
Būk nuoširdus – autentiškumas kuria pasitikėjimą
Palaikyk ryšį nuolatos – parodyk, kad rūpi
Sukurk skubumą, bet neprivartauk
Naudok pozityvią kalbą – būk įkvepiantis
Duok vertės iš karto – net jei žmogus neperka
Ir nepamirštk – būk tikru žmogumi, pasilinksminki ir mėgaukis procesu!
Tavo draugas ir partneris sėkmėje
Gediminas Grinevičius - Verslo Treneris
"IŠ ŠEŠĖLIO Į LYDERES: 10 savaičių kelias tinklinio marketingo moterims į pasitikėjimą, lyderystę ir gausą" startuoja spalio 25 dieną https://www.tinklinismarketingas.lt/10savaiciukursas
📚 Knyga "Tinklinės Rinkodaros Vadovas" čia https://www.tinklinismarketingas.lt/tinklinesrinkodarosvadovas 📚
🔝🔝🔝 Prisijunk prie Numeris #1 Tinklinio Marketingo mokymų bendruomenės Lietuvoje - Čempionų Lyga čia http://cempionulyga.lt/ ir sukurk PROVERŽĮ savo versle! 🔝🔝🔝
💎 Norėtum ateinančius 12 mėnesiu dirbti asmeniškai su manimi? DEIMANTINIS KLUBAS https://www.tinklinismarketingas.lt/deimantinisklubas 💎
Komentarai