top of page

PAGRINDINIS TINKLINIO MARKETINGO DĖSNIS:

PREKIŲ PLATINIMAS PER PATENKINTUS VARTOTOJUS

Tinklinės rinkodaros istorija susieta su amerikiečiu Karlu Renborgu (1887 - 1973). Jo įgyvendintos idėjos - kaip pateikti prekę per patenkintų klientų rekomendacijas - virto mlm verslo pamatu.

 

Tinklinis marketingas gyvuoja jau 50 metų ir šiandien yra vadinamas trečiojo tūkstantmečio verslu. Šiai veiklai pradėti nereikia įgyti jokių specialių žinių, ypatingų savybių, nei ryšių, nei daug pinigų.

 

Svarbiausia, ką reikia padaryti, kad sektųsi tinklinėje rinkodaroje:

 

  1. Daryti tai, ką jūs jau mokate - pradėti naudotis jums patikusia preke.

  2. Pateikti informaciją kitiems - papasakoti apie prekę, kuria naudojatės, apie savo rezultatus, ją naudojant. Pasiūlyti išbandyti.

  3. Papasakoti apie finansines galimybes - kaip yra smagu ir lengva, naudojantis ta preke, skleisti informaciją apie kompanijos teikiamas galimybes.

  4. Išmokyti 5 - 7 žmones daryti tą patį.

 

Būtent taip vystosi šis verslas.

 

Harvardo verslo mokykla įvardijo 3 sėkmės mlm versle kriterijus:

 

  1. kompanija gyvuoja ne trumpiau kaip 18 mėnesių, nes būtent per tiek laiko sužlunga dauguma kompanijų;

  2. kompanija turi savo unikalius produktus, kuriuos gaus tik per jos darbuotojus;

  3. prekiautojų skaičius neviršija 0,5 proc. nuo bendro gyventojų skaičiaus šalyje, vadinamasis “pirmasis aukštas”. Lietuvoje tas skaičius būtų maždaug 15 000.

 

Pavyzdys kalba geriau nei kalbos

 

1

 

Žmogus nusipirko videokasetę, pažiūrėjo, jam patiko. Jis papasakojo draugui. Šis irgi panoro nusipirkti. Žmogus pasidalino informacija, nurodydamas parduotuvę, kurioje pirko. Jo draugas liko patenkintas.

 

2

 

Jūsų pažįstamas pabuvojo naujame restorane. Jam patiko virtuvė ir aptarnavimas. Jis papasakojo apie tai ryte pažįstamiems darbe. Kažkas iš jų aplankė tą restoraną. Po to apsilankė jų draugai ir pažįstami ir t.t.

 

Klausimas: restorano ir parduotuvės apyvarta padidėjo jų dėka? Taip. Jie kažką pardavinėjo? Ne. 

 

Klausimas: savo veiksmais jie padidino klientų skaičių ir padėjo gauti papildomų pajamų? Jiems kada nors sumokėjo už tą “darbą”? Ne.

 

Tinklinis marketingas yra ne kas kita, nei rekomendacijos ir siūlymai to, kas jums patinka. Jūs manote, kad čia nėra reklamos? Rekomendacija iš lūpų į lūpas - didžiulė jėga. Reklamoje rašoma: “Saldu”, o jūsų draugas paragavęs, tvirtina: “Rūgštu”. Kurio iš jų nuomone pasitikėsite jūs?

 

Nepriklausoma veikla neskirstoma pagal lytį, amžių, rasę. Ji vyksta bet kuriame pasaulio krašte. Žmonės, susikūrę savo tinklą tinklinėje rinkodaroje, sako, kad tokia veikla suteikia jiems finansinę apsaugą, jie gali planuoti savo laiką, gyventi įdomesnį gyvenimą. 

bottom of page